NOVOSTI

Faros ERP na Savjetovanju upravitelja nekretninama

Faros ERP tim sudjelovao je na 26. Savjetovanju upravitelja nekretninama u Opatiji. Glavna tema bio je Zakon o upravljanju i održavanju zgrada

Faros ERP bio je od 23. do 26. travnja na 26. Savjetovanju upravitelja nekretninama koje je održano u Opatiji u organizaciji Udruge Upravitelj. Ovo tradicionalno okupljanje stručnjaka iz cijele Hrvatske okupilo je rekordan broj sudionika – 328 upravitelja, pravnika i stručnjaka iz sektora građevinarstva i financija – čime je potvrđena važnost i aktualnost teme upravljanja i održavanja zgrada.

Novi zakon o upravljanju i održavanju zgrada u fokusu

U središtu savjetovanja bio je novi Zakon o upravljanju i održavanju zgrada, koji donosi niz promjena važnih za svakodnevni rad upravitelja, predstavnika suvlasnika i same suvlasnike. Prisutni su se prisjetili da se i 2003. godine, kada je Opatija posljednji put bila domaćin ovog savjetovanja, raspravljalo o Zakonu o vlasništvu – što jasno pokazuje koliko su zakonske promjene dugoročna tema i od ključne važnosti za sektor.

Upravo zato je Faros ERP odlučio biti dijelom ovog događanja – da iz prve ruke čuje izazove upravitelja, razumije pravne promjene i unaprijedi naš Faros ERP sustav kako bi osigurali pravovremenu prilagodbu zakonskim obvezama.

Najveću pozornost privuklo je izlaganje Željka Uhlira, državnog tajnika Ministarstva prostornog uređenja, graditeljstva i državne imovine, koji je detaljno predstavio novi zakon i pozvao sve sudionike da prate službene upute dostupne na službenim kanalima Ministarstva.

Paneli, izlaganja i konkretni odgovori na otvorena pitanja

Obveze suvlasnika i predstavnika suvlasnika

Pravni aspekti i prava i obveze predstavnika suvlasnika bili su u fokusu izlaganja prof. dr. sc. Dejana Bodula, kao i panelista Brankice Dejanović (Inkasator), Silvane Vučković (Stano-Uprava), Andree Markešić (GSKG) i Marija Ercega (Libusoft).  Raspravljalo se o svakodnevnim problemima: od sazivanja sastanaka suvlasnika, prikupljanja potpisa, postupanja u slučaju neplatiša, do obveza vođenja pričuve, planiranja redovitog i izvanrednog održavanja, kao i ugradnje liftova i drugih zajedničkih infrastrukturnih zahvata.

Međuvlasnički ugovori i pitanja kućnog reda

Ove dvije teme obradili su Tomislav Pukl (Zapad stan) i Teodor Antić, bivši glavni tajnik Ustavnog suda RH. Nakon izlaganja povela se zanimljiva panel rasprava u kojoj su, uz predavače, sudjelovali Silvana Vučković (Stano-Uprava), Brankica Dejanović (Inkasator), Vilma Plavčić (Libusoft) i Marija Štimac Tomazini (Rijeka stan). Temeljem neposrednog iskustva govorili su o tome kako bi trebali izgledati međuvlasnički ugovori, kako njima ublažiti pojedine stroge zakonske odredbe te su podijelili korisne prijedloge za dodatke ugovorima.

Registar upravitelja, računi zajednica suvlasnika i kućni red

Drugog dana savjetovanja istaknute su tehničke i administrativne teme koje proizlaze iz zakona, poput upisa u Registar upravitelja i zajednica suvlasnika, otvaranja i vođenja posebnog računa zajednice, kreiranja godišnjih i višegodišnjih programa održavanja, poštivanja kućnog reda, ali i sankcioniranja neizvršavanja obveza. Jasno je da će novi zakon uvesti više reda, ali i povećati odgovornost svih uključenih. Uz državnog tajnika Željka Uhlira svoja su razmišljanja i iskustva podijelili Andrea Markešić (GSKG), Tomislav Pukl (Zapad stan), Toni Šoljan (Tehnoplast) i Mirjam Ressler (PBZ).

Održavanja zgrada prema novom Zakonu o upravljanju stambenim zgradama

Za kraj je bila neizbježna tema održavanja zgrada prema novom Zakonu o upravljanju stambenim zgradama. Toniju Šoljanu (Tehnoplast) na panelu su se pridružili Danko Tomac (Rijeka stan), Andrija Mihić (G.S. Upravljanje), Domagoj Šešok (GSKG) i Dažen Pomper (Monel). Panelisti su iznijeli koje su aktivnosti dužni izvršavati upravitelji, naveli primjere hitnih i nužnih popravaka, podijelili iskustva u vezi s ugradnjom liftova, te objasnili kako provesti godišnji pregled zgrade, uz najavu zanimljivog sustava seizmičkog certificiranja.

Digitalna prilagodba: informatička rješenja za novi zakon

Na kraju savjetovanja istaknuta je potreba da se informatička rješenja, uključujući ERP sustave, unaprijede i prilagode novim zakonskim zahtjevima. To uključuje digitalnu podršku za evidenciju i praćenje svih zakonskih obveza upravitelja, preglednost financija zajednice suvlasnika, kao i podršku u pripremi godišnjih i višegodišnjih planova održavanja.

Zaključci: Prilagodba, edukacija i digitalizacija su ključ uspjeha

U konačnici smo iz svega prezentiranog zaključili: novi zakon je bio potreban, iako nije idealan. Donosi jasnoću, ali i niz izazova u provedbi. Mediji su ga dočekali s dozom kritike, ali u praksi će biti važan alat za profesionalizaciju sektora. Kao tehnološki partner, svjesni smo svoje uloge u ovoj tranziciji.

Naše je sudjelovanje na ovom savjetovanju još jednom potvrdilo da su razmjena znanja, praćenje trendova i digitalna podrška ključni za budućnost upravljanja nekretninama. Kvalitetno upravljanje stambenim zgradama, uredna pričuva, zakonitost postupanja i transparentnost – sve to doprinosi kvaliteti življenja stanara.

Pregledaj našu ponudu poslovnih rješenja!

Pogledajte ostale novosti

KONTAKT

Otkrijte kako naša digitalna rješenja mogu preobraziti vaše poslovanje.