Ensolva Adria Procurement Event po prvi je put u Opatiji okupilo stručnjake iz nabave i lanca opskrbe, dobavljače i sve one koji blisko surađuju s nabavom te druge koji žele unaprijediti svoje poslovanje u ovom području. Događanju je prisustvovalo 180 sudionika iz najvećih domaćih i regionalnih kompanija. Bilo je to događanje posvećeno isključivo nabavi, ali i različitim zanimljivostima koje nabavu čine posebnom.
– Na nabavnom tržištu smo posljednjih deset godina i u odnosu na druge poslovne procese, nabava je na marginama iako je jedna od najvažnijih karika za postizanje poslovnog uspjeha. Osim toga, pristup informacijama i edukacijama o nabavi je prilično skroman i monoton. Nabavu smatramo dinamičnim i kreativnim poslom i zato smo željeli donijeti nove ideje, potaknuti razmišljanja i strategije za optimizaciju nabave te networking i dijeljenje iskustava s naglaskom na ona iz prakse, objašnjavaju organizatori iz Ensolva tima tvrtke RIS Software. Sudeći prema reakcijama sudionika plan im je i te kako im pošao za rukom.
Bilman nabavu izuo iz cipela
Cjelokupan događaj s bogatim zabavnim programom svih je ostavio bez teksta, ali ipak u prvom planu posebno je hvaljen raznovrstan program inspirativnih predavanja, radionica i rasprava.
Događanje je otvorila Mirela Senica dugogodišnja predsjednica Hrvatske udruge nabavne djelatnosti. Predstavila je aktivnosti i planove udruge s ciljem promocije nabave u domaćim i inozemnim krugovima. Dario Riđan podijelio je iskustva u digitalnoj transformaciji nabave u kompaniji Ericsson Nikola Tesla. Adnan Misanović iz BiH tvrtke Porfi BI ukazao je kako analitika može pomoći u nabavi. Ivan Tomljenović predstavo je ulogu nove tehnološke usluge ePlati, a Robert Čačković razvoj nabave od start-up-a do korporacije na primjeru tvrtke Bugatti Rimac. Portugalski govornik João Botelho govorio je o ulozi nabave u medijima, a Nizozemac Olaf Holgrefe poveo je sudionike na uzburkane vode lanca opskrbe.
U svijet procjene osobnosti i moći pregovaranja sudionike je uveo Davor Bilman zanimljivim predavanjem povezavši karaktere s cipelama koje osobe nose te psihologinja Barbara Marot koja je potaknula prisutne nabavljače da promisle jesu li oni kupac izbora svojim dobavljačima. Na radionici profesora Hadisa Barjića sudionici su zabavili primjenom teorije igara u nabavi i razotkrili kako rezultati njihove odluke zavise od reakcije i poteza drugih uključenih strana.
Posebno zanimljiva bila je panel rasprava na kojoj su vodeći nabavni stručnjaci Darko Šepić iz Adris Grupa, Mirela Senica iz IBM-a, Nataša Cikač iz Cronate i Dario Riđan iz Ercsson Nikola Tesla raspravljali o problemima ljudskih resursa, motivacije djelatnika, nepostojanju obrazovanja o nabavi te komunikaciji s kolegama iz drugih odjela.
Ericsson Nikola Tesla uzor i primjer razvoja nabavne djelatnosti u Hrvatskoj
Kako bi potaknula razvoj nabave, Ensolva je osmislila posebno priznanje za digitalnu transformaciju nabave. Prvo priznanje ovog tipa na našim prostorima dodijeljeno je tvrtki Ericsson Nikola Tesla uz obrazloženje da bi njihov model razvoja nabave trebao biti primjer i uzor drugim tvrtkama, bez obzira na njihovu veličinu i djelatnost. Uostalom, iskustva o kojima je Dario Riđan kao rukovoditelj Strateške nabave u toj tvrtki govorio, dokazuju koliko je važno prilagoditi se novim tehnologijama kako bi se poboljšala učinkovitost poslovanja i povećala konkurentnost.
Adria Procurement Event je pokazao koliko je važna razmjena znanja i iskustava među profesionalcima iz ovog područja, te kako je važno biti otvoren prema novim idejama i trendovima kako bi se postigao uspjeh u nabavi. Pred organizatorima je težak zadatak sljedeće godine jer ljestvica je postavljena visoko i očekivanja od sljedećeg Adria Procurement Eventa su velika.